Savunma ve Stratejik Analizler

29 Ekim 2018 Pazartesi

Preveze sınıfı denizaltılar Meteksan teknolojisi ile donatılıyor

Ekim 25, 2018 Kaynak: www.defenceandtechnology.com

Meteksan Savunma kritik öneme sahip savunma teknolojilerinin yerlileştirilmesi yönündeki çalışmalarını sürdürüyor. Bu kapsamda Meteksan Savunma, Tübitak BİLGEM ile birlikte Milli Üretim Entegre Sualtı Savaş Yönetim Sisteminin (MÜREN SYS) geliştirilmesinde işbirliği yapıyor.

TÜBİTAK BİLGEM tarafından geliştirilen Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde yer alan PREVEZE Sınıfı Denizaltıların Milli Üretim Entegre Sualtı Savaş Yönetim Sistemi MÜREN SYS’nin çok önemli bir parçasını oluşturan sonar ve sualtı akustik sistemlerinin, ön elektronik ve sinyal işleme donanım ve yazılımlarının milli olarak geliştirilmesi, üretimi ve MÜREN SYS entegrasyonuna yönelik “Milli Üretim Entegre Sualtı Savaş Yönetim Sistemi Preveze Sınıfı Uygulaması için Sonar Alt Sistem (SAS) Mal Alımı” Sözleşmesi 31 Temmuz 2018 tarihinde Tübitak BİLGEM ile Meteksan Savunma Sanayii A.Ş. arasında imzalanmıştı.

Söz konusu sözleşme kapsamında Meteksan Savunma tarafından geliştirilecek elektronik donanım ve yazılımlar, Tübitak BİLGEM tarafından geliştirilecek MÜREN SYS ile birlikte, Deniz Kuvvetleri Komutanlığının muharip sualtı unsurlarının önemli bir parçası olan PREVEZE Sınıfı denizaltıların sonar, sualtı akustik sistem ve Entegre Sualtı Savaş Yönetim Sistemleri’nin yurtdışı bağımlılığını ortadan kaldıracak.

Proje kapsamında yapılacak çalışma ile yerlileştirme amacına ilave olarak hızlı, etkin ve milli servis desteği sağlanacak, gerektiğinde üst sistemler milli imkanlarla modernize edilebilecek ve döviz tasarrufu sağlanmış olacak.

Projede elde edilecek bilgi birikimi ve tecrübe, müteakip modernizasyon projelerinde kullanılabilecek. Suüstü ve/veya sualtı muharip platformların milli sistemlerle donatılması, gerek bu platformların bekası gerekse ömür devri lojistik desteği için kritik öneme sahip.

http://defenceandtechnology.com/2018/10/25/preveze-sinifi-denizaltilar-meteksan-teknolojisi-ile-donatiliyor/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder